Chinatown, downtown, mat och mera mat

De senaste dagarna har vi varit vid Chinatown, downtown, massa lekparker, ätit otroligt god mat, motionerat i de sjukt branta backarna. Imorse yogade jag nere i fitnessrummet på hotellet, utan matta, fick duga med tre små handdukar, de funkade det också..

Idag var första dagen sedan vi kom som det var molnigt, har frysit hela dagen, fast jag hade jacka, kan inte ha varit mer än 13 grader eller nått, BURR!! Kvällen avslutades med sushi, YUM har inte ätit det sen jag var hos Jonna & Johan i Sydafrika.

Yoga, Fisherman's Wharf

I morse gick jag till en yogastudio och körde ett pass, en instruktör på studion i DC tipsade mig om denna, han sa dock att det var ashtangayoga vilket det inte var, men som tur var så var passet riktigt bra. Efteråt tog jag mig tillbaks till hotellet (bara uppför). Jag skrämde Anna med en bild på hur sjuka backar det är här ( SF är känt för sina branta gator). Skrämma menar jag med att det är inte hennes favorit att gå från metron där jag bor till huset (gatorna i DC är ingenting mot gatorna i SF).

Efter dusch så promenerade jag ner mot vattnet. Tanten i receptionen sa: du måste ta en buss!! Hallå, det tog ca 45 min att gå, vad har vi ben till!? Åt lunch och promenerade längs vattnet hela dagen. Fisherman's Wharf är bland de mysigaste jag vet (här i SF). Kerry & Larry spenderade dagen på en ö där de provade vin osv så jag väntade på dem vid färjan och sen tog vi taxi och mötte upp alla andra för middag.

Idag har jag förresten kunnat använda shorts, tjohej. Så fort solen gick ned så vart det svin kallt, men, jag är svensk så borde vara härdad..

Detta är den kända "Bushman"

Har hittat mitt favorit kaffe - Peet's Coffee & Tea

Kvällspromenad/springtur

Igår kväll tog jag mig en springtur&gåtur längs Pacific street (vårat hotell ligger på den gatan), området är helt otroligt vackert, husen är helt otroliga och utsiktien ut mot vattnet likaså!

Redwood forest, Golden Gate Bridge

Igår efter frukost så åkte vi till Redwood skogen, var första gången jag var där, sjukt häftigt, man kan knappt tro sina ögon hur stora träden är. Vi tillbringade några timmar där innan vi åkte tillbaks och då stannande vi vid Golden Gate bridge. Jag, Jo & Larry gick över hela och de andra väntade på oss på andra sidan. Vädret är jätte bra här, soligt och fint men det är såååå kallt, ca 18-20g. Vi åt middag på en mexikans restaurang, maten var sååå bra!

San Francisco

Vi åkte med Virgin America, var första gången jag flög med dem, rätt så bra, och de coolaste var att de hade lila mysbelysning i hela planet :D Flygresan gick bra och när vi fått våra resväskor så kom Larrys syster och hämtade upp oss och körde oss till vårat hotell. Vi bor på Hotel Drisco, i en suite, riktigt fint och vääääldigt bra område. Vi har inte gjort så mycket idag, varit på en lekplats, ätit på restaurang och sen nu är vi på hotellet, är ganska trött (skiljer 3h från DC).

Slänger upp lite bilder bara :)

Weekend course #2

Igår kväll kom Anna och Linn som sagt. Jag gjorde middag till mig och Anna, slängde ihop lite av allt, fanns inte mycket att välja på i kylskåpet, så fick bli omelett, sen gjorde jag en marinad som jag stekte kycklingen i. Anna sa: Det är det godaste hemmagjorda jag ätit sen jag kom till USA hihi :D

Kl 9 hämtade vi upp Linn vid metron och sen drog vi till Bloo Moo för lite frozen yoghurt innan vi åkte hem och bara softade. Imorse gick vi upp runt 8 och hela dagen har vi tillbringat på tre olika museum, rätt sleten nu.

Nej nu ska jag göra klart läxan och sen börja packa inför San Francisco!! =)

Anna råkade förstöra min toa ha ha haaaa!!

När jag kom hem idag så fick jag denna av Josie som hon hade gjort under resan hem från Rochester, hur söt!!???

KÖRKORT!

Idag tog jag körkort, tjoheeeeeej ! Kom till DMV när de öppnade, och redan då var det kö utanför. Tog allt som allt tre timmar där. Sjukt nöjd över att inte behöva stå i den kön som var efter mig...

Efter jag blev klar så tog glada jag metron till Dupont Circle för ett yogapass, vilket gjorde mig ännu gladare, älskar verkligen yogastudion jag är på nu!

Annars har jag inte gjort så mycket mer idag. Skypat med Pappa, Eva, Farmor och Acke. Försökt pluggat på läxan vi har tills imorn (har inte gått så bra)... Snart kommer Anna och sen även Linn, tjoho =)

Georgetown

Igår så tog jag och Felix bussen till Georgetown för att möta upp Emilie. Var första gången jag var där. Husen var jätte små och söta och gatorna jätte mysiga. Vi strosade runt på shoppinggatan och sen blev det en lunch vid vattnet.

Sen blev det poolen i vanlig ordning :D

'

Fredag hela veckan

Denna vecka är Josie hos mormor och morfar i Rochester, NY. Jag måste vara hemma pga hunden....:(  I måndags gick jag till SSN office igen, de hade tydligen tagit bort mitt nummer vilket är helt sjukt, väntat i över 6 v.. fick tillslut mitt social security number iaf.. Så nu kan jag ta körkort.

Igårkväll så tog jag bilen till en skog jag aldrig varit vid förut. Promenerade 50 min och när jag kom tillbaks till bilen så frågade jag en tjej om hon vet några bra tails. Efter ett tag frågade hon vart jag kom ifrån, visade sig att hon kom från Sverige, fast hon hade bott här i 16 år.. What a small world!! Vi böt nr så ska vi springa någon dag:) Senare hängde jag, Luisa och Felix på Barnes and Nobles.

Imorse kunde jag ääääntligen yoga tidigt. Gick upp 5.30 och började gå mot metron 5.45, yogan började 6.30. Bästa som finns att yoga på morgonen! Sen åt jag frulle utomhus för omväxlighetens skull. Annars har det inte hänt så mkt mer. Sprunigt, varit vid poolen osv. Måste erkänna att jag är sjukt rastlös nu när jag inte jobbar...

Weekend course och mina tjejer på besök!

I lördags kom Anna till mig, vi gjorde klart läxan innan vi drog och mötte upp Linn och Elin på deras hotell för att sedan dra till Vapiano. Vi alla har valt en weekend kurs till Niagara fallen.. Trodde det skulle vara värsta soft, men fick värsta läxan redan innan första lektionen...

Anna och jag tog metron till Dupont Circle och sen promenerade vi, alldeles för långt tyckte vi, visade sig att Anna hade kollat upp fel hotell, så slutade med att vi tog en taxi haha! Gjorde i ordning oss lite på rummet innan vi tog taxi till Vapiano, åt middag och drack lite gott. Sen avslutade vi kvällen på en bar/club, mycket skoj!

På söndagen gick vi upp cirkus kl 7.30, tog metron till Arlington där universitetet låg. Lektion i 6h, inte det roligaste jag gjort. Men nästa vecka ska vi gå runt på massa museum, det blir nog lite roligare.

Just another week!

Veckorna rullar på så himla fort här, helt stört! Denna vecka var sista veckan av horseback riding camp -s k ö n t att slippa köra så långt framöver.

Jag väntar fortfarande på mitt social security number (får inte göra körkortet utan det). HATAR amerikanska government :(

Annars i veckan har jag typ yogat, sprungit, varit vid poolen, jobbat, träffat vänner osv osv.

Igår kom Kerrys föräldrar och Josies kusin till stan, de ska stanna över helgen och sen ska Josie åka med till dem i en vecka. Igår hade vi dinner på min favo kinarestaurang och senare gick jag på bio :)

Idag kommer förresten Linn och Anna, ska bli såååå kul att umgås med mina tjejer igen! Har kanske glömt att nämnt att jag har valt en weekendkurs till Niagara falls, har redan fått första läxan innan ens första lektionen börjat, huuuuh inge pepp på plugg.

Fenwick Island, Delaware, 10-12 august

I fredags kväll tog vi vår pick och pack och åkte mot Fenwick Island där familjens kompisar har ett hus precis vid beachen. I lördags regnade konstant hela dagen, så vi käkade på restaurang, spelade inomhus minigolf och sen på kvällen var jag barnvakt åt J, Jack & Dominik.

Imorse tog jag mig en promenad längst stranden, huuuur vackert som helst och dessutom fick jag se massa delfiner som hoppade!! Efter promenaden blev det frukost och på förmiddagen gick vill till stranden och hängde där, käkade lunch där och sen runt 13 åkte vi hemåt mot DC igen.

Nu har vi precis käkat Asian food, mu u u ums!

Bilder från veckan

Bilderna är från Vivians sista dag här, då åkte vi till Georgetown cupcake (USA:s bästa cupcakes ställe).

Fick äntligen se lite OS då sverige deltog (oftast visar dem bara när USA tävlar).

Josephines horseback riding camp och den galna trafiken dit.

De sista bilderna är från när J begravde sin döda fisk!

Onsdag, 8 augusti

Denna vecka har Josie horseback riding camp, vilket innebär att jag måste skjutsa och hämta henne där, tar allt mellan 35-60 min att ta sig dit, vissa dagar är trafiken värre än andra....3-4 h i bil varje dag är inte så rockigt men jag står nog ut i två veckor ;)

Vad har annars hänt i veckan? I måndags var vi på outdoor movie igen, de visar bara gamla filmer men det är super trevlig och mysigt att bara vara där med massa folk! Denna gång visade dem "how i lose a guy in 10 days".

I måndags kom Vivian tillbaks från hennes rese-månad också och hon åker hem till Tyskland på tordag, tre resväskor för mkt... antar att jag kommer ha samma problem.

Igår när jag kom ner och skulle göra frukost så hittade jag ett brev till mig, från Sverige och Helena, vart överlycklig, inte ofta man får ett handskrivet brev nu för tiden!

Idag har jag hunnit med sjukt mycket grejer, skjutsat J, handlat, sprungit, lunchat, yogat, varit vid poolen, tvättat J:s kläder, hämtat henne, gjort pizzasallad och hemmagjord glass.... nått mer?! Tillräckligt tycker jag :D I kväll kom föräldrarnas kompis och hans två barn på besök så Larry beställde hem pizza åt alla.

Nej nu slänger jag upp lite bilder, antar att bilder är det som är mest intressant!

Baseball game, 5 augusti

Idag var jag på min första baseball match. Miami Marlins mot Washington Nationals och Washington Nationals vann!!! :D Det var en rolig upplevelse, kommer garanterat gå på fler matcher.

Andra au pair möte

Igår var det dags för mitt andra au pair möte. Tog sällskap med Felix som är från tyskland, han kom för en vecka sen och han är den au pair som bor närmast mig. Mötet var vid Art Sculpture Garden, det var live jazzmusik, fullproppat med folk. Hade med filt och picknick. Träffade en tjej från tyskland så hon jag och Felix gick till Chinatown och tog en kaffe innan vi drog hemåt.

Snart ska jag kila iväg på yoga och sen har jag ingen aning om vad som händer och sker. Imorgon ska vi iallafall på Baseball game!! =)

Slänger upp lite bilder från veckan.

DC, 1 augusti - redan?

I söndags eftermiddag drog jag och hängde vid poolen och så käkade vi grillad firre på kvällen, yummie!

I måndags blev det utebio igen med ett gäng tjejer, mys!

Igår skulle jag göra körkortsteorin men fick inte göra den för jag inte hade mitt social security number, men tanten på social security number office sa att det räckte med att jag tog med kvittot på att jag väntar på det, men icke... SÄMST! Då gjorde jag lunch och tog med mig yogamattan och drog till poolen, yoga 40 min och sen hängde jag där en timme till innan jag hämtade upp J. På kvällen drog jag till Bethesda och mötte upp Luisa för en kaffe sen kolla jag OS hela kvällen, USA tog guld i gymnastik!

I förmiddags blev det en timmes springtur, tog min gamla ipod, snacka om flashback! Nu har jag precis skypat med pappa, Eva, farmor & Broder tuck (Eriks nya valp). Innan det skypade jag med mamma, morfar, Lisa, Erik, Catrine och Ronnie :)